Jak porównać oferty banków?

Informacje o ofertach kont firmowych są łatwo dostępne dzięki ich własnym stronom internetowym oraz reklamom w mediach tradycyjnych i sieci. Tak duża ilość kanałów przekazu w teorii powinna ułatwiać podjęcie decyzji co do wyboru propozycji. W rzeczywistości jest jednak trudniej, a przyczynia się do tego sama forma informowania potencjalnych klientów o usługach dla firm. Prezentowane w postaci reklam dane mają na celu przekonanie odbiorcy o słuszności wyboru konkretnej oferty jako tej najkorzystniejszej. W szczególności początkujący przedsiębiorcy mogą czuć się zdezorientowani, widząc, że warunki niemal każdej z nich to „0 zł za wszystko”.

Metodą na uniknięcie pomyłki jest samodzielne zestawianie kolejnych ofert. Zadanie to wymaga jednak poświęcenia czasu, który lepiej przeznaczyć na inne sprawy związane z firmą. Istnieje też ryzyko, że w trakcie porównywania pewne istotne szczegóły zostaną przeoczone. By tego uniknąć, warto skorzystać z agregatora ofert Bankier SMART. Dostępny pod linkiem https://www.bankier.pl/smart/konta-firmowe serwis prezentuje propozycje banków w prosty i czytelny sposób. Na tej stronie zainteresowany przedsiębiorca może zapoznać się z aktualnymi warunkami proponowanymi przez największe instytucje finansowe w Polsce.

Wszystkie oferty agregowane przez Bankier SMART zestawione są w ten sam sposób, co ułatwia ich porównanie. Taka forma pozwala szybko sprawdzić warunki takie jak wysokość opłaty za prowadzenie konta, miesięczna cena korzystania z karty do bankomatu, prowizje za wybieranie pieniędzy oraz bonusy finansowe za otwarcie rachunku w danym banku. Co ważne, każdy z trzech pierwszych elementów może, ale nie musi wiązać się z dodatkowymi kosztami. Również premia za podpisanie umowy o prowadzenie konta nie zawsze występuje. Zasada ta działa także w drugą stronę, co można sprawdzić, klikając znak zapytania. Dla przykładu może się okazać, że wysokość profitu zależy od liczby przelewów wykonywanych do ZUS, ilości transakcji kartą, wysokości wpływów na konto itp.

Kryteria wyboru konta firmowego

Zaletą porównywarki ofert kont firmowych Bankier SMART jest przejrzysta forma pozwalająca szybko zorientować się w szczegółach kolejnych propozycji. Istnieje jednak wiele kwestii, które każdy przedsiębiorca powinien rozważyć samemu. Odnoszą się one zarówno do upodobań, jak i właściwych dla danej firmy potrzeb i uwarunkowań. Dotyczą one takich aspektów jak bankowość mobilna, dostępność placówek banku oraz obecność i rodzaj usług dodatkowych.

Zakres usług konta internetowego

Bankowość elektroniczna daje przedsiębiorcy duże możliwości zarządzania firmowym rachunkiem z niemal każdego miejsca na świecie. Obecnie internetowe serwisy transakcyjne i aplikacje mobilne to standard oferowany przez niemal wszystkie banki. Trzeba jednak mieć na uwadze, że zakres spraw, które można zrealizować bez konieczności wizyty w placówce, jest różny. O ile możliwość zdalnego wykonywania przelewów daje każdy bank, o tyle np. składanie wniosków o kredyt dla firmy oferuje tylko część z nich.

Przed podpisaniem umowy należy więc sprawdzić, jakie usługi są dostępne za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Niezależnie jednak od wyboru warto pamiętać, że zawsze lepiej uruchomić rachunek bankowy wraz z kontem internetowym. Nigdy przecież nie wiadomo, kiedy przyda się któraś z dostępnych w nim usług. Co więcej, popularność bankowości internetowej prowadzi do zamykania stacjonarnych placówek banków. Z tego powodu prowadzenie rachunku firmy z poziomu komputera lub smartfona może się przydać wcześniej, niż może się wydawać.

Liczba i lokalizacja oddziałów banku

Jak na razie oddziały terenowe funkcjonują w całej Polsce, choć ich liczba różni się (nieraz znacznie) w zależności od banku. Właśnie dlatego wybór oferty konta firmowego warto poprzedzić sprawdzeniem liczby i lokalizacji placówek. Przedsiębiorcy ze wsi i małych miast będą bardziej zadowoleni z usługi, jeśli bank będzie miał swoją placówkę w okolicznym większym ośrodku gminnym lub powiatowym.

Osoby prowadzące działalność gospodarczą w wielkiej metropolii zapewne znajdą oddział wybranego banku w swoim miejscu zamieszkania. W ich przypadku ważna będzie za to odległość do najbliższej placówki. Ma to znaczenie zwłaszcza dla przedsiębiorców często korzystających z usług stacjonarnych oddziałów. Ewentualne przejazdy przez zakorkowane miasto prowadzą do niepotrzebnej utraty cennego czasu.

Metody wykonywania transakcji i powiadamiania o nich

Szybkość wykonywania transferów pieniężnych ułatwia dotrzymywanie terminów – w krótszym czasie można wykonać ich więcej, o żadnym nie zapominając. Dzięki temu oszczędza się też czas, co pozwala przeznaczyć go na inne ważne obowiązki zawodowe. Z tego względu dobrze jest dowiedzieć się, czy wybrany bank oferuje płatności BLIK. Transakcje na numer telefonu docenią przede wszystkim ci przedsiębiorcy, którzy nie mogą ustawić stałych przelewów, gdyż rozliczają się z kontrahentami nieregularnie i różnymi kwotami. Należy pamiętać, że choć standard BLIK jest coraz powszechniejszy, nadal nie jest dostępny we wszystkich bankach.

Przydatną usługą są także powiadomienia SMS o transakcjach. Stanowią one doskonały sposób na kontrolowanie wpływów z tytułu np. wykonania usługi oraz wszelkiego rodzaju rozchodów. Innymi słowy, przedsiębiorca na bieżąco ma wgląd w przelewy dla partnerów biznesowych, wypłaty pensji, wydatki na rachunki za wynajem biura czy też spłaty rat leasingu sprzętu elektronicznego lub floty samochodowej. Wgląd w firmowe transakcje dają również powiadomienia push wysyłane przez aplikacje mobilne banków. Przewagą usługi SMS nad nimi jest działanie nawet w miejscach z ograniczonym dostępem do internetu. Docenią to szczególnie przedsiębiorcy często wyjeżdżający w delegacje.

artykuł sponsorowany

ikona podziel się Przekaż dalej