Siemień lniany

Zawartość kwasów omega-3

Jeżeli dokonamy analizy obu produktów pod kątem zawartości kwasów tłuszczowych omega-3, to zdecydowanym zwycięzcą będzie olej lniany. Ponadto kwas alfa-linolenowy zawarty w oleju będzie wykazywał lepszą przyswajalność, aniżeli ten pochodzący ze zmielonych nasion siemienia lnianego. Olej lniany jest uważany za jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zbilansowanie równowagi między kwasami omega-3 i omega-6 w naszej diecie.

Zawartość lignanin

Lignany to składniki odżywcze, które są szczególnie istotne dla kobiet chcących zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób o podłożu hormonalnym. To tego typu schorzeń zaliczamy nowotwory śluzówki macicy, sutków, jajników oraz szyjki macicy. Jak pokazują badania, siemię lniane jest naturalnym i przy tym jednym z najlepszych źródeł lignanów, które wspierają wzmocnienie ochrony organizmu. Porównując olej lniany i siemię lniane trzeba zauważyć, że olej jest bardzo ubogi w lignany. Związki te są usuwane w procesie ekstrakcji oleju - nie dotyczy to jednak olejów tłoczonych na zimno, takich jak te, które znaleźć możemy na stronie olejarnia-gaja.pl. W ich przypadku nie stosuje się żadnych metod ekstrakcji, dzięki czemu olej nie traci swoich właściwości.

Zawartość błonnika

Len wykazuje szczególnie wysoką zawartość błonnika. W jednej łyżce siemienia lnianego znajdują się ponad 2 g błonnika. Aż 25% z tej wartości to szczególnie cenny błonnik rozpuszczalny. Jak doskonale wiemy, błonnik skutecznie obniża poziom cholesterolu i tym samym zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. Ponadto błonnik wykazuje doskonałe właściwości poprawiające trawienie oraz pracę jelit. W oleju lnianym nie występuje błonnik. Dlatego jeśli zależy nam na wzbogaceniu diety w ten wartościowy składnik, warto zajrzeć na stronę https://olejarnia-gaja.pl/siemie-lniane/, gdzie znajdziecie najwyższej jakości siemię lniane.

Pozostałe właściwości odżywcze

Omawiane produkty posiadają długą listę zalet. Mielone siemię lniane stanowi doskonałe źródło minerałów i mikroelementów takich jak mangan, magnez czy też miedź. Ponadto zawiera witaminy z grupy B, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, witaminę B6 oraz kwas foliowy. Siemię lniane wykazuje wysoką zawartość witaminy E, która ma działanie antyoksydacyjne.

Naturalny olej lniany, ze względu na proces ekstrakcji, nie ma tak wielu witamin i minerałów. Jest jednak pewien wyjątek, który stanowi witamina E. Jej zawartość w oleju lnianym może być dużo bardziej skoncentrowana, aniżeli w siemieniu lnianym.

Jeżeli nasza dieta wykazuje duże niedobory kwasów omega-3, to z pewnością warto zajrzeć na stronę https://olejarnia-gaja.pl/oleje/ i wybrać olej lniany, który wykazuje dużą zawartość omega-3, a przy tym jest doskonałym dodatkiem do potraw. Jeżeli jednak zależy nam na szerszym spektrum właściwości zdrowotnych, to z pewnością trafnym wyborem będzie siemię lniane.

Ogromny wybór zdrowych olejów oraz ziaren może zaproponować nam Olejarnia Gaja. Wyselekcjonowane produkty z pewnością urozmaicą dietę, przynosząc jednocześnie wiele korzyści dla naszego organizmu.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny